Палажэнне аб рэсурсным цэнтры

ПАЛАЖЭННЕ
аб рэсурсным цэнтры
Дзяржаўнай  установы  адукацыі   “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна”
па тэме   «Далучэнне  да  родных вытокаў
праз  этнаграфічную  спадчыну»

1. АГУЛЬНЫЯ  ПАЛАЖЭННІ

1.1.  Дадзенае Палажэнне вызначае мэты, задачы, умовы і парадак арганізацыі дзейнасці, напрамкі работы, структуру Рэсурснага цэнтра   па  тэме «Далучэнне  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную спадчыну» (далей - Цэнтр).

1.2.  Рэсурсны  цэнтр  з’яўляецца   структурным  падраздзяленнем  ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна”,  функцыянальна  падпарадкаваным  яго  загадчыку.

1.3.  У сваёй дзейнасці Цэнтр кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі, упраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама,  аддзела  адукацыі,  спорту  і  турызму  адміністрацыі  Кастрычніцкага  раёна  г.  Гродна,  Уставам  ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” «Далучэнне  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну»  і   сучасным  Палажэннем. 

1.4.  Рэсурсны цэнтр «Далучэнне  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну»  ажыццяўляе сваю дзейнасць ва ўзаемадзеянні з абласным  упраўленнем адукацыі, аддзелам  адукацыі  спорту  і турызму з установамі адукацыі, з іншымі педагагічнымі, грамадскімі арганізацыямі па пытаннях сваёй кампетэнцыі і фізічнымі асобамі, зацікаўленымі ў развіцці сістэмы адукацыі вобласці.

1.5. Каардынацыю дзейнасці  Рэсурснага  цэнтра ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” ажыцяўляе  аддзел  адукацыі,  спорту  і  турызму  адміністрацыі  Кастрычніцкага  раёна  г.  Гродна,  раённы  вучэбна-метадычны  кабінет, дзяржаўная ўстанова адукацыі "Гродзенскі абласны інстытут развіцця адукацыі».

1.6.  Цэнтр не з'яўляецца юрыдычнай асобай. 

2. МЭТЫ І ЗАДАЧЫ РЭСУРСНАГА  ЦЭНТРА

2.1. Асноўнай мэтай дзейнасці Цэнтра з'яўляецца распаўсюджванне перспектыўнага педагагічнага вопыту  па далучэнню  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну.

2.2.Задачамі  Цэнтра  з’яўляюцца:

  • кансультаванне педагагічных працаўнікоў устаноў адукацыі, аказанне ім інфармацыйна-метадычнай падтрымкі па далучэнні  да  народнай  педагогікі,  нацыянальных  традыцый;
  • распаўсюджванне  перспектыўнага педагагічнага вопыту, азнаямленне педагагічнай грамадскасці з вынікамі працы па рэалізуючых змястоўных накірунках праз стварэнне і суправаджэнне вэб-сайтаў, электронных СМІ, ажыццяўленне выдавецкай дзейнасці;
  • арганізацыя сеткавага ўзаемадзеяння па адпаведных накірунках развіцця адукацыі.

 3. АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ ЦЭНТРА.

3.1. Арганізацыйна-метадычная работа.

Прадастаўленне наяўных матэрыяльна-тэхнічных, педагагічных, інфармацыйных, інтэлектуальных, праграмна-метадычных рэсурсаў для:

 • падрыхтоўкі і правядзення навукова-практычных канферэнцый, семінараў, павышэння кваліфікацыі па  далучэнню  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну;

• садзейнічання функцыянаванню сеткі раённых метадычных аб'яднанняў педагагічных работнікаў; 

•  удзел  у  рэалізацыі  раённых,  гарадскіх  праектах; 

• арганізацыі метадычных кансультацый. 

3.2. Інфармацыйна-метадычная праца:

 • удзел у фарміраванні банка педагагічнай і метадычнай інфармацыі; 

• вывучэнне перспектыўнага педагагічнага вопыту і дасягненняў у сістэме агульнай адукацыі і іх распаўсюджванне;

• арганізацыя і правядзенне педагагічных канферэнцый, семінараў, практыкумаў і г.д .; 

• правядзенне праектных работ; 

• фарміраванне бібліятэкі сучаснай вучэбна-метадычнай і педагагічнай літаратуры; 

  • засваенне інфармацыйных тэхналогій новага пакалення, уключаючы інфармацыйныя тэхналогіі рэальнага часу, высакахуткасны абмен інфармацыяй, выкарыстанне размеркаваных вылічальных рэсурсаў, у тым ліку сеткавых; 

• удзел у фарміраванні фонду аўдыёвізуальных і інтэрактыўных сродкаў  для  правядзення  семінараў,  практыкумаў,  другіх  формаў  працы па  далучэнню  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну;

• выкарыстанне магчымасцяў інфармацыйных тэхналогій для інфармавання насельніцтва аб магчымасцях і дзейнасці  рэсурснага  цэнтра па  тэме «Далучэнне  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну»;

 • стварэнне, рэалізацыя і суправаджэнне вэб-сайтаў, электронных СМІ; 

• ажыццяўленне выдавецкай і паліграфічнай дзейнасці; 

• арганізацыя і ажыццяўленне выставачнай дзейнасці па прапагандзе  далучэння  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну;

• арганізацыя кансультацыйнай дзейнасці па пытаннях  далучэння  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну;

• узаемадзеянне з іншымі рэсурснымі цэнтрамі; 

• падрыхтоўка метадычных рэкамендацый; 

• выяўленне, вывучэнне, абагульненне і распаўсюджванне перадавога педагагічнага вопыту па далучэнню  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну.

3.3. Напрамкі работы Цэнтра вызначае ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна”ў адпаведнасці з склаўшайся сістэмай работы педагагічнага калектыву па далучэнне  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну, наяўнасцю кадравых, навукова-метадычных, матэрыяльна-тэхнічных, інфармацыйных і іншых рэсурсаў і ўмоў.

 4. АРГАНІЗАЦЫЯ ДЗЕЙНАСЦІ РЭСУРСНАГА  ЦЭНТРА.

4.1 Рэсурсны цэнтр адкрыты загадам начальніка аддзела адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Кастрычніцкага раёна г. Гродна ад 29.08.2014  г. № 563 на 1 год, абумоўлены запатрабаванасцю прапанаванага змястоўнага напрамкі дзейнасці. . 

4.2. Адкрыццё Цэнтра  ажыццяўляецца пры наяўнасці  склаўшайся сістэмы работы педагагічнага калектыву ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” па далучэнню  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну; кадравага складу, гатовага да рэалізацыі навукова-метадычных функцый Цэнтра; матэрыяльна-тэхнічнай базы, якая адпавядае змястоўнага кірунку, які рэалізуецца Цэнтрам.

4.3. Стварэнне на базе ДзУА “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна”  Цэнтра не прыводзіць да змены арганізацыйна-прававой формы, тыпу і віду ўстановы адукацыі і ў яго Статуце не фіксуецца.

4.4. Кіраванне Цэнтрам ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам у галіне адукацыі і Статутам установы адукацыi i будуецца на прынцыпах адзінаначалля і самакіравання. 

4.5.Рэсурсны цэнтр ўзначальвае кіраўнік, які прызначаецца кіраўніком установы адукацыі па ўзгадненні з начальнікам аддзела адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Кастрычніцкага раёна г. Гродна. 

 4.6.Кіраўнік Цэнтра нясе адказнасць за дзейнасць Цэнтра і падсправаздачны кіраўніку  ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” ў адпаведнасці з заканадаўствам  Рэспублікі Беларусь. 

4.7. Цэнтр самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця. Дзейнасць Цэнтра ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем. 

4.8. ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” для выканання работ, заданняў, звязаных з ажыццяўленнем установай адукацыі функцый Рэсурснага цэнтра, яго кіраўнік мае права ўскладаць на работнікаў установы адукацыі з іх згоды дадатковыя абавязкі і працы.  

 4.9. ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” з   мэтай  арганізацыі ажыццяўлення ім функцый Рэсурснага цэнтра самастойна распрацоўвае і прымае неабходныя лакальныя акты, якiя не супярэчаць дзеючаму заканадаўству, Статуту ўстановы адукацыі і гэтага Палажэння.

 4.10. У ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” якія валодаюць статусам Рэсурснага цэнтра, павінна быць наступная дакументацыя:

  • Палажэнне аб рэсурсным цэнтры; 
  • план працы; 
  • справаздачы аб праведзенай рабоце; 
  • Загады аб адкрыцці Рэсурснага цэнтра, аб адказных за працу Рэсурснага цэнтра, аб рэгламенце працы Рэсурснага цэнтра;

 4.11. Пры наяўнасці неабходных умоў і сродкаў, пры выкананні функцый Рэсурснага цэнтра  ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” мае права прыцягваць у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам да ўдзелу ў сваёй дзейнасці іншыя арганізацыі, іх асобных работнікаў, іншых асоб. 

 4.12. Па запыце кіравання, аддзела Рэсурсны цэнтр прадастаўляе ім аператыўную інфармацыю па напрамках сваёй дзейнасці.

4.13. Дзейнасць Цэнтра можа быць спыненая да заканчэння ўстаноўленага тэрміну ў выпадку неналежнага выканання прынятых на сябе навукова-метадычных функцый, недастатковай запатрабаванасці педагагічнай грамадскасцю рэалізуецца змястоўнага напрамкі, па іншых абгрунтаваным прычынах. 

4.14. Падставай для спынення дзейнасці Рэсурснага цэнтра з’яўляецца загад аддзела адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Кастрычніцкага раёна г. Гродна.

5. СТРУКТУРА ЦЭНТРА, КІРАЎНІЦТВА

 5.1. Структура Цэнтра  «Далучэнне  да  родных вытокаў  праз  этнаграфічную  спадчыну»  уключае  наступныя  падраздзяленні:  інфармацыйна-метадычны  кабінет,  праблемную  группу.

5.1.1. Інфармацыйна-метадычны  кабінет

- вызначае метадычныя кампетэнцыі педагогаў, узровень іх педагагічнай культуры;

- ажыццяўляе напаўненне і сістэматызацыю інфармацыйных і метадычных матэрыялаў па тэматыцы;

-  змяшчае  інфармацыйныя і метадычныя матэрыялы на сайце;

- акумулюе  педагагічную літаратуру  і педагагічны друк па тэме  Рэсурснага цэнтра;

- інфармуе педагагічны калектыў пра наяўнасць матэрыялаў, у тым ліку інтэрнэт-рэсурсаў,  па тэме Рэсурснага цэнтра;

- афармляе і абнаўляе выставы метадычных матэрыялаў па праблематыцы Рэсурснага цэнтра;

- выступае з аглядам літаратуры па тэме Рэсурснаага цэнтра на педсаветах, пасяджэннях Рэсурснага цэнтра.

5.1.2. Праблемная група Рэсурснага цэнтра:

-  плануе працу Рэсурснага цэнтра;

- арганізуе і праводзіць майстар-класы, семінары, практыкумы па тэме Рэсурснага цэнтра;

- аналізуе вынікі працы Рэсурснага цэнтра;

- распрацоўвае метадычныя рэкамендацыі па праблеме ўзаемадзеяння сям'і і ўстановы дашкольнай адукацыі;

- узаемадзейнічае з педагогамі раёна, аказвае кансультацыйную дапамогу.

5.2. Непасрэднае кіраўніцтва  цякучай дзейнасцю Рэсурснага цэнтра ажыццяўляе кіраўнік, прызначаны загадам кіраўніка ўстановы адукацыі, на базе якога функцыянуе Рэсурсавы цэнтр.

5.3. Да працы Рэсурснага цэнтра можа прыцягвацца навуковы кіраўнік (кансультант) інавацыйных і эксперыментальных праектаў, ажыццяўляць кансультацыі на дамоўнай аснове, пры гэтым аплата працы можа вырабляцца і з прыцягнутых пазабюджэтных сродкаў.

6. ФІНАНСАВАННЕ ДЗЕЙНАСЦІ  ЦЭНТРА

6.1. Фінансаванне дзейнасці  Центра вырабляецца за кошт бюджэтных сродкаў, якія выдаткоўваюцца ўстановам адукацыі, а таксама іншых крыніц фінансавання, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

7. ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

7.1. Палажэнне аб рэсурсны цэнтр складаецца на аснове гэтага Палажэння, прымаецца рашэннем педагагічнага савета ДзУА  “Дзіцячы сад  №  84  г.  Гродна” уступае ў сілу пасля сцвярджэння загадам кіраўніка ўстановы адукацыі. 

7.2. У цяперашні Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змяненні і дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.